Igår var ingen rolig dag :(

Ja vart ska jag börja om händelsen igår..  Var hos mina föräldrar igår hade glömt att ta med mig malins present till idag. Men mina föräldrar skulle ändå ner till byn för mamma skulle handla det sista till idag,så då kunde jag hämta det samtidigt.
Mamma sms:ar pappa för han är på jobb och frågar han om vi ska äta först eller köra ner direkt när han kommer hem.
Pappa ville då äta först å då skulle vi äta vid halv fem tiden.
Men pappa kom hem lite tidigare å ville köra.
Så vi körde runt halv fyra tiden ner till byn.
På väg ner till byn vid centralskolans busshållplats ser vi någon som bara ramlar ihop som om hon vore full eller nått.
Men vi märkte ändå ganska snabbt att så var det nog inte å pappa körde till sidan så snabbt han kunde.Mamma sprang ut från bilen för att hjälpa damen.Pappa gick dit direkt efter han hade stannat bilen.
Jag stod vid bilen för visste inte om man fick stå där,men märkte också ganska snabbt där att nä dom behöver nog hjälp.. Pappa ber mig ringa 112 å jätte nervös blev jag. Den gamla damen hade ont i hjärtat kunde inte stå riktigt å hade svårt att andas. När jag väl kom fram till 112 kunde jag inte prata så min far fick ta över. och jag höll i damen. Pappa ger mig luren igen för att jag ska ge dom mitt nummer å pappa ska backa bak bilen så vi kan sätta henne i bilen tills ambulansen kommer. Dom kopplade mig till sjuksköterskan, å även där ger jag pappa luren. Vi satte henne så hon hade bena ut å höll i henne, för vi visste om att hon inte fick ligga ner å mamma pratade med henne hela tiden. För även där visste vi om att vi var tvugna till det så hon inte försvann eller vad man ska säga,dom ska ju hålla sig vakna. 
Sjuksköterskan säger till pappa ja ni verkar ha allt under kontroll å kan detta. 
Damen frågade om sin son hela tiden vi fick tag på hennes son å precis när ambulansen kom så kom hennes son.
Efter en stund när dom ska få henne på britsen blir det värre å värre.
Dom tog in henne i ambulans bilen å vi kunde inte göra mer. Så vi tänkte ja då kör dom nu så då kan vi köra.
Vi kör ner till byn jag går hem hämtar saker går till ica till mamma tog väl 20 min.
När jag å mamma kommer ut från ica hör vi en ambulans å tänker har det hänt nått nytt.
Men när vi kommer till centralskolan ser vi fullt med blåljus å att damens sons bil fortfarande var kvar. Då ser vi att en hjärtambulans hade kommit. Då tänkte vi alla usch nä hon klarade sig nog inte.
Pappa tittar snabbt in i ambulansen å sen jag då ser man hur den en ambulanskillen pumpar å har sig på henne.
Allt gick som en slomotion det var så hemskt att se. Blev så ledsen när jag såg det för jag insåg att hon kommer inte klara sig vi hade det på känn.
Vi kom hem å hade bara detta i huvudet å pratade om det.
Damen hade precis varit hos sin dotter å firat jul å som vi förstod det som så hade hon precis kommit med bussen.
Hon ville ha sin son hela tiden å vilket hon fick.
Senare på kvällen ringer min far hem till damens son,hans fru svarade och som vi misstänkte så gick hon bort.
Hon gick bort i ambulansen på platsen.
Så jag,mamma å pappa började prata om det igen.
Vi sa det att hon fick firat jul med sin dotter igår och fick träffat sin son.
Tänk vi skulle egentligen inte vara där,vi skulle ju egentligen kört en och en halv timme senare.
Känns lite jobbigt för man var så in på det.
Kommer till och med ihåg vad hon hade på sig å hur hon såg ut, och hon verkade så trevlig.
Men våra tankar går till hennes familj.
R.I.P kära dam



Över till något annat idag fyller syster yster 22år grattis till dig <3
Ja så klart så ska hon ha kalas :P
Alltid trevligt att träffa släkten,man träffar inte dom så ofta.
Vissa i släkten firrar vi bara när vi nollar,för annars blir vi alla fattiga.
Vi är ju en ganska stor släkt på båda sidorna :P

Nä ha det så bra alla
Och ta hand om varandra
Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0